Szeretettel köszöntelek a Térségi logisztika klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Térségi logisztika klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Térségi logisztika klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Térségi logisztika klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Térségi logisztika klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Térségi logisztika klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Térségi logisztika klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Térségi logisztika klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | Keller Gábor | 0 hozzászólás
Régiók logisztikája - logisztikai régiók
Feladatcsomagok és tevékenységek
A kezdeti beszámoló előkészítése SCM stratégia: a szállítmányozás kihatása a régiókra. Információ és adatgyűjtés a termelési területen minden résztvevő régióban (résztvevők/operátorok rendszere), ellátási és elosztási folyamatok regionális és nemzetközi szinten.
A résztvevők stratégiai döntéseinek elemzése a szállitmányozás használata, szervezeti stratégiák, informatikai támogatás tekintetében. A megválasztott szállítmányozási folyamatokra való kihatás kiértékelése és teljeskörű SCM trend kiértékelés – gyengeségek, fenyegetések.
Társadalmi szabályzatok és érdekeltségek: a létező tervezési és szabályozási dokumentáció begyűjtése és interjúk az érdekeltekkel (politikusok, szakemberek, résztvevők).
A döntéshozatali folyamat elemzése: az érdekeltek meghatározása és részvétele. A legjobb gyakorlati alkalmazások meghatározása, benchmarking vázlat készítése az összehangolt regionális szabályzásra a logisztika és a szállítmányozás területén.
Összehangolt beavatkozási szabályozás és hosszútávú akcióterv: az intézkedések és lépések előválogatása az összehangolt regionális szabályozás kibocsátásához. A különböző tervezett szabályozások lehetséges hasznosságának minőségi és mennyiségi felbecslése transznacionális szinten, egy válogatott szakértő csoport (kutatók, politikusok, szakemberek) által végzett feltérképezéssel.
A különböző szabályozási csomagok kivitelezhetőségéhez kapcsolódó lehetséges hasznosság elemzése. A tanulmányozás és az elemzés interjúkon és workshop-okon keresztül történhet a termelő és elosztó szféra résztvevőivel.
A szabályozások vázlatának meghatározása további kísérleti megoldásokkal való kiértékelés céljából. A megelőző elemzési munka eredményének begyűjtése és az adott háttérinformáción alapuló kísérleti terv készítése.
A projekt végső eredményeinek felbecslése
A végső javaslatok fejlesztése az intézményes célcsoportok számára. Az akcióterv fejlesztése a sikeres kísérleti megoldások teljes körű kivitelezéséhez. A kísérleti megoldások kibocsátása és megvalósítása:
Az adott régió(k)ban a kísérletek tesztelik az adott szektorban meghatározott tevékenységeket és irányelveket.
A kísérletek olyan iparágakat és problémákat céloznak meg, melyek regionális és nemzeti szinten is jelentősek, mivel a regionális irányelveket nemzeti szinten (pl. minisztériumok) kell javasolni/meghatározni. A kísérletek közvetlenül vonják be a cégeket és/vagy társadalmi szervezeteket.
A CORELOG Modell kísérleti megoldásának kiértékelése és a működés elemzése lépésről lépésre történik: a kísérlet eredményeinek figyelése és jelentése.
A képzés, elterjesztés és érvényesítés lehetséges területe: A Vezetők/Szakértők csoportjának megalakítása, Minisztériumi/Nemzeti Intézményes Bizottság felállítása, a legjobb gyakorlati megvalósítások elterjesztése csoport által operátori értekezleteken.
A projekt eredményeinek jóváhagyása után a végső műhelyértekezletek a projekt eredményei és a javaslatok elterjesztése céljából.
A KÍSÉRLETI TERV (PILOT) MEGHATÁROZÁSA - részvétel irányelvei:
Minden partnernek pontosan meg kell határoznia a kísérleti tervet (pilot) és az érintett szektort. A bevont szektornak mind regionális, mind nemzeti szinten jelentősnek kell lennie. A partnernek részletesen le kell írnia a kísérleti tervet. A kísérleti terv tartalmazza a lehetséges szabályozások tesztelését valamint a fejlődést regionális összefüggésben, és a privát szektor/cégek elkötelezettségére támaszkodik. Kívánatos érdekeltségi leveleket beszerezni a privátszféra szereplőitől: szállítmányozási cégektől, termelő cégektől, hatósági szervektől. Kísérleti terv példák (melyek csak példák, nem kategóriák, a kísérleti terv, melyet a partner választ, részlegesen átfedhet több példát is):
PILOT példa 1:
Olyan cégek bevonása, melyek tanulmányozni és foganatosítani szándékoznak megoldásokat a kifelé és befelé irányuló folyamatok újraszervezésére (csoportosítás, ICT alkalmazása) a versenyképesség növelése és a közúti forgalom csökkentése céljából a régióban (ez vonatkozhat a régió forgalmára az alárendelt szolgáltatókkal/gyárakkal/raktárakkal vagy a nemzetközi forgalomra a régióban) – (pl. szállítmányozási és ipari szabályozások);
PILOT példa 2:
Olyan hatósági szervek/cégek bevonása, melyek támogathatják az Intermodal szállítmányozás használatát – továbbá módok, tevékenységek beazonosítása és tesztelése, melyek javítják/fejlesztik egy csomópont használatát a régióban (pl. térségtervezés – a cégek elhelyezkedése, üzleti kérdések – ipari szabályozások); Foglalkozhat olyan eljárások meghatározásával is, melyekkel raktárok rendszerét lehet kialakítani a régióban;
PILOT példa 3:
Olyan nemzeti testületek bevonása, melyek a térségtervezést végzik az adott régióban, a gazdasági és szállítmányozási tevékenységek legmegfelelőbb elhelyezkedésének meghatározása céljából (pl. a gazdasági tevékenységek szétszóródási – és az ez által okozott közúti forgalom – problémájának megoldása);
PILOT példa 4:
Az Intermodal szállítmányozás képviselőinek bevonása új vasúti összeköttetések kialakítása céljából (ipari szabályozás);
PILOT példa 5:
A szállítmányozási folyamatokat megfigyelő rendszerek és szervezetek létrehozása, tesztelése, fejlesztése (pl. terv készítése egy megfigyelő központ létrehozására, amely a teherszállítmányozási forgalmat ellenőrizné a régióban).
A kísérleti tervnek bármely esetben a régió javát kell szem előtt tartania mint legfőbb célkitűzést, és azt a tényt, hogy a projekt regionálisan összehangolt eljárásokat/szabályzásokat hivatott létrehozni a régió szállítmányozási és gazdasági helyzetének javítása érdekében.
· minisztériumi/nemzeti intézményes bizottság
Kívánatos olyan nemzeti testületek (pl. minisztériumok) bevonását tervezni, melyek részt vehetnek a minisztériumi/nemzeti intézményes bizottságban, amely a projekt eredményeit gyűjti össze és érvényesíti azokat. Helyénvaló bevonni/informálni a nemzeti képviselőket és a projekt pályázatban hivatkozni e testületekre.
· partnerek és teljes költségvetés
Kívánatos olyan partenerek bevonása, akik megfelelően képiselik a régiókat, és támogatni tudják azok szabályozás készítési tevékenységét. Minden érdekelt régiót egy partner reprezentál (társadalmi testület, regionális szerv, régiók által felállított régió fejlesztő képviselet, minisztérium, a szállítmányozás és logisztika vagy térségfejlesztés társadalmi intézményei, stb.).
A hangsúly a „minden régió”-n van!
Jó példával jár elől az unió által is támogatott „ENLoCC-projekt” (European Network of Logistics Competence Centres), melyet azzal a céllal indítottak, hogy logisztikai kompetenciaközpontok[1] európai hálózatát hozzák létre, megoldásokat kidolgozandó arra a problémára, hogy a sikeres régióknak nagy az igénye a mobilitásra és logisztikai szolgáltatásokra, ezzel azonban az utak túlterhelése és környezeti ártalmak járnak.
Fő céljai a következők:
A projekt 2004 elején indult és három éves időtartamra tervezték. Ennek megfelelően egyelőre az igények felmérése, kérdőívek kidolgozása, lehetséges új belépők feltérképezése zajlott le. A programban egyelőre öt partner és két informális partner vesz részt:
Emellett informális résztvevő még a barcelonai Centre Integral de Mercaderies i Activitats Logístiques, illetve a bécsi kikötő.
A résztvevők köre az alábbi térképen is látható:
Az ENLoCC-projektet szintén támogatja az Európai Unió, az Interreg IIIC-program keretében. Megfigyelhető, hogy a programban részt vevők elsősorban helyi gazdaságfejlesztési társulások, vagyis nem magáncégek.
Ezzel együtt azonban magyar LSZK-k számára is megfontolandó lehet a belépés, akár helyi gazdaságfejlesztési intézetekkel, kamarával, önkormányzatokkal közösen. Esetleg azt is érdemes lehet átgondolni, hogy ezek részvétele hivatalosan (részesedéssel a gazdasági társaságban) vagy informálisan célravezetőbb-e. Úgy gondolom, hogy egy hasonló együttműködés tényleg segíthet abban, hogy nálunk is naprakész tudású kompetenciaközpontok alakuljanak ki.
(A szerző mejegyzése: tanulmány jellegű írásomban igyekeztem összefoglalni azokat a területeket és tennivalókat, melyek alapos vizsgálatával, elemzésével közelebb jutunk a reális kompromisszumokra alapozott döntések előkészítéséhez, és mindezt a régiók „versenyhelyzetbe állítása” érdekében tartom kívánatosnak úgy a szakma, mind a felsővezetés számára.)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
CORELOG - Fókuszban a koordinált interregionális logisztika I.
Egyszerű és otthon is elvégezhető terápia céged fájdalmaira
Hogyan szervezd ki a szállításodat?
Tudsz válaszolni ezekre a kérdésekre?